Mamut Adventurer Trailer İncelemesi

Nisan 19, 2017 2 yorum 1938 okunma

Aylarca baktık durduk internetten. Nasıldır acaba sorun çıkartır mı ? Serseri mayın gibi kullanıyoruz devrilmeyelim falan derken sonunda inceleme fırsatına eriştik. Biliyorsunuz bisiklet için yük taşıma konusunda iki seçeneğiniz var. Bagaj takacaksınız ya da römork nam-ı diğer trailer kullanacaksınız. Ben kendi dağ bisikletime bagaj taktım fakat ev arkadaşımda karbon yol bisikleti var. Kampa gidiyoruz, oraya buraya gidiyoruz bu şero hep eşyaları hep bize kitliyor. Bisikletle uzun tura çıkıcam diyordu. Bir tur bisikleti alayım dedi. Dedim şunun şurasında çıkacağın kaç günlük tur. Bisikleti alacaksın, bagajını alacaksın, çantalarını alacaksın bir dünya masraf. Şu trailer işine bir bakalım dedik. Oturduk okuduk, araştırdık, baktık yol bisikletine takılacak gibi değil bagaj. Yapacak bir şey yok verdik siparişi yapıştırdık geldi Mamutumuz. Kocaman bir kolide geliyor. Montajı çok zor değil ki eli anahtar tutan biriyseniz kolayca halledersiniz. Kinder’den çıkan oyuncakları yapmaktan pek de farkı yok. Neyse mamutumuz epey uzunca. Neredeyse bir bisiklet kadar. Bisiklete montajı oldukça kolay. Size kendi miliniz yerine takmanız gereken uzunca bir mil veriyorlar. Kutuda geliyor kendi mili. Mamutu boşken monte edin. Dolu mamut biraz problem çıkarabiliyor. Dilerseniz fotoğraflı kısma geçelim.

Gördüğünüz gibi epey irice bir ürün.

Bisiklete monte edilen kısım burası. Verdikleri milin üzerine geçirdiğiniz kısımları var. Yerinden çıkmasın diye de iki adet pini var. Taktıktan sonra geçriyorsunuz pini olay bitiyor.

Şurada cici bir amortisörümüz var. Az yükte pek fark edilmiyor fakat yük miktarını artırdıkça oldukça etkili olduğunu fark ediyorsunuz. Mamutun tekerinden gelen sarsıntıları azaltma konusunda oldukça başarılı kendileri. Size sarsıntıları mümkün oldukça az iletiyor.

Tatlı bir bayrağı da var. Bayrağı yerine takıp sallandırınca ayrı bir havası da olmuyor değil hani. Baskısı iki tarafında da olsa çok da güzel olurdu ama olsundu bu da yetiyordu.

Kutudan şirin bir çamurluk da çıkıyor. Mamutunuzun üstündeki eşyalara çamur fırlatmasını engelleme konusunda oldukça başarılı. Zira yağmura yakalandığınızda bir de eşyaları temizlemek istemezsiniz herhalde.

CST lastik  kullanmış firma. Valla eskiteni tebrik ettiğimiz bir marka. Tek sıkıntısı hamuru biraz sert olduğundan janttan çıkarırken biraz kuvvet uygulamanız gerekiyor CST markalı lastiklerde. Biz 250 km civarı patlatmadık ama lastik bu sonuçta şans işi. Evden çıkıp 5 mt sonra da patlayabilir 100 lerce km sonra da.

Mamutla birlikte gelen çanta oldukça kaliteli bir malzemeden imal edilmiş. Su geçirmezliği tarafımızdan da test edildi onaylandı. 80 litrelik hacmiyle göz dolduruyor. Orta uzunlukta bir kamp için bütün malzemelerinizi sığdırabilieceğinizi düşünüyorum. Fermuar kullanılmamış. Çantanın ağzını katladıktan sonra tokalarını takıp kemerlerini sıkınca sıksıkı taş gibi kapanıyor ağzı.

Çantayı taşıyabilmek için askı takmayı da düşünmüşler sağolsunlar. Ayriyeten rahat tutabilmek için kopça da düşünülmüş.

Mandala sabitlemek için kullanılan pinimiz de bu.

Bayrak direğini sabitlemek için yer alan parça da bu. Direği soktuktan sonra alyen anahtar yardımıyla sıktıktan sonra sabitleniyor.

 

Bisiklete sabitlenmiş kısım böyle gözüküyor.

Bisiklete ayrı bir hava katmıyor değil hani. Ürün oldukça şık duruyor. Güzel işçilik çıkarılmış. Türkiye’de üretilmesi, Türk malı olması da bizleri gururlandırmıyor değil hani.

Kendimizi de ifşa edelim bu arada. Sapanca / Kırkpınar’da yaptığımız tur için aldığımız mangal malzemelerini taşırken objektiflere yakalanmışız.

Sürüş deneyimlerine geçecek olursak, hem dağ bisikleti hem yol bisikleti üzerinde deneme şansına eriştik sonuç oldukça tatmin edici. Düz yolda pek hissettirmiyor fakat ağırlık arttıkça arkanızdan birisi tutunuyormuş hissi veriyor. En çok kendini yokuşta hisssettiriyor. Resmen arkanızdan birisi tutunup geri çekiyormuş hissiyatı yaratıyor. Manevra olayına hiçbir ise engeli yok. Neredeyse bisikletle bir bütün haline geliyor. Siz ne kadar kıvrılırsanız o da o kadar kıvrılıyor. Dar yerlerden keskin döneceğiniz zaman geniş girmeniz gerekebiliyor.  Ayriyeten grup sürüşlerinde arkanızda mamut taşıdığınızı unutmamanız gerekiyor. Makas atarken dikkat edin hani. Sakarya – İstanbul turumuzda kullandık. Uzun yolda da bir sıkıntı çıkarmadı. Hatta İstanbul trafiğinde aralardan makaslar bile attık. Vapura bile bindik. Bisiklet ehliyetini de büyütmek lazım. Bahsetmemiz gereken bir ayrıntı var o da frenleme konusu. Bisiklet haliyle biraz daha uzun sürede duruyor. Ayriyeten balata veyahut pabuçlarınızı daha çabuk bitireceğinizi de ekleyelim.

Bir de bisikletinizde ayaklık yoksa dayamak için yer arıyorsunuz onu da belirtelim. Ehliyeti de büyütmeniz gerekiyor 😛

Teknik Özellikler

Donanım: Φ16mm DKP Sanayi Borusu
Ağırlık: 6.7 kg
Süspansiyon: 3″ (750 lbs/in)
Taşıma Kapasitesi: 32 kg (Uzun yol için sorunsuz tavsiye edilen)
Kargo Alanı: E: 41.5 cm | B: 70.0 cm | Y: 45.0 cm
Teker Çapı: 16″ x 2.125″
Ön Maşa: Standart 26″ – 28″ Teker için
Taban Malzemesi: Alüminyum Kompozit
Boya: Elektrostatik Toz (Siyah)
Paket İçeriği: Mamut Adventurer Römork
Mamut Maşa
Bisikletinize uygun bağlantı elemanı
1 Çift Mamut Pin
100% su geçirmez PVC kaplı naylon ~80lt Exaresco Çanta
1 adet Mamut Gergi
Kolayca farkedilmeyi sağlayan kompozit bayrak direği ve bayrak

Boyutlar

Maliyetine gelecek olursak arkadaşlar şu an kargo dahil 450 TL.  Ahanda linki burada. Alacak arkadaşlar fazla düşünmesin derim. Ürünle ilgili üreticinin sitesine de buradan ulaşabilirsiniz. Bu arada Mamut Trailers sadece Adventurer modelini üretmiyor. Explorer, Cargo, Travel gibi farklı ihtiyaçlara hitap eden modelleri de var. Diğer modelleri de bir inceleyin. Belki onlar size daha uygun olabilir.

Aklında sorusu olan varsa çekinmesin, sosyal medya adreslerimden ulaşssın yardırsın. Her türlü soruya açığız. Video neden çekmedik peki ? Ben hala yazmaktan yanayım. Video hızlı tüketilen bir içerik. Yazıyı o kadar hızlı tüketmek mümkün değil. Yazmanın hala en güzel üretkenlik olduğundan yanayım. Okumaktan zevk alan arkadaşlar için yazdım. Yazmaya da devam edeceğim. Takipte kalmanız dileğiyle.